Regulamin organizacyjny
podmiotu leczniczego
FabClinic Sławomir Kwieciński
§ 1
[Podstawa działania]
FabClinic Sławomir Kwieciński jest podmiotem leczniczym (dalej: podmiot leczniczy/FabSkin) działającym na podstawie:
- obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
- ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarz dentysty,
- rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 31 sierpnia 2020 r. w sprawie specjalizacji lekarzy i lekarzy dentystów,
- wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – Nr księgi rejestrowej: 000000276258, organ rejestrowy: Wojewoda mazowiecki, data wpisu do rejestru: 21 maj 2024 r.,
- Regulaminu organizacyjnego.
§ 2
[Zakres Regulaminu]
Regulamin organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem”, określa organizację i porządek procesu udzielenia świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym FabClinic, tj.:
- nazwę podmiotu;
- cele i zadania podmiotu;
- strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
- rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych;
- przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych zakładu leczniczego;
- organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym, rehabilitacyjnym i administracyjno-gospodarczym;
- warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych;
- wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
- wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością;
- sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego.
§ 3
[Siedziba oraz miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych]
- Siedzibą spółki FabClinic jest m. st. Warszawa, ul. Pełczyńskiego 22a lok 78, 01-471 Warszawa, REGON: 140735078, NIP: 5691752715.
- Miejscem udzielenia świadczeń zdrowotnych jest zakład leczniczy FabSkin położony przy ul. Lazurowej 183/86, 01-479 Warszawa oraz FabDent położony przy ul. Pełczyńskiego 22a lok 78, 01-471 Warszawa.
§ 4
[Cele i zadania podmiotu]
- Celem FabClinic jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych przez lekarzy następujących specjalizacji: dermatologia i wenerologia, oraz chirurgia ogólna, a także przez fizjoterapeutów.
- Wszelkie świadczenia usług medycznych, o których mowa w pkt 1 powyżej, są udzielane przez wykwalifikowany personel, w sposób profesjonalny, zgodny z najnowszymi standardami oraz dostosowany do indywidualnych potrzeb i oczekiwań pacjenta.
- Cele są realizowane w szczególności przez:
- specjalistyczne usługi z wykorzystaniem nowoczesnego i bezpiecznego sprzętu,
- wysokie kwalifikacje personelu podmiotu leczniczego,
- wysokie bezpieczeństwo i higienę pracy,
- właściwą organizacja pracy, umożliwiająca skuteczne zarządzanie gabinetem.
§ 5
[Struktura organizacyjna zakładu leczniczego]
- Podmiot leczniczy wykonuje swoją działalność za pomocą zespołu składników majątkowych w postaci zakładu leczniczego, który stanowi jednostkę organizacyjną, tj. wyodrębnioną część zakładu leczniczego.
- Jednostka organizacyjna zakładu leczniczego podzielona jest na komórki organizacyjne, tj. poradnie lekarzy specjalistów, pracownie, gabinety medycyny estetycznej i zabiegów kosmetologicznych oraz recepcję.
- Komórkami organizacyjnymi jednostki organizacyjnej zakładu leczniczego są:
- Poradnia dermatologiczna,
- Poradnia chirurgii ogólnej,
- Poradnia wenerologiczna,
- Poradnia medycyny estetycznej.
§ 6
[Rodzaj działalności i zakres udzielanych świadczeń]
- W podmiocie leczniczym prowadzona jest ambulatoryjna działalność lecznicza, w związku z czym udzielane są świadczenia zdrowotne w zakresie dermatologii, chirurgii ogólnej, wenerologii, a także świadczenie usług przez lekarzy medycyny estetycznej oraz zabiegów kosmetologicznych.
- Zakres świadczeń udzielanych przez FabClinic (FabSkin) został wskazany na stronie internetowej: https://fabskin.pl/.
§ 7
[Sposób kierowania jednostkami oraz komórkami organizacyjnymi
zakładu leczniczego]
- Podmiotem leczniczym oraz jego zakładem leczniczym i wchodzącymi w jego skład jednostkami oraz komórkami organizacyjnymi kieruje Sławomir Kwieciński.
- Bieżące zarządzanie zakładem leczniczym, w tym wszelkie czynności związane z obsługą pacjentów, ustalaniem terminów wizyt i czynności z tym związane są wykonywane przez wspólników FabClinic wskazanych w ust. 1 powyżej.
§ 8
[Organizacja i przebieg obsługi pacjentów oraz organizacja procesu udzielania świadczeń]
- Podmiot leczniczy funkcjonuje od poniedziałku do soboty w godzinach pracy umieszczonych na tablicy informacyjnej w zakładzie leczniczym.
- Informacje o godzinach pracy gabinetu można uzyskać telefonicznie, osobiście oraz na stronach internetowych podmiotu leczniczego: https://fabskin.pl/.
- Odbycie konsultacji, wizyty lub poddanie się zabiegowi wymaga uprzedniego ustalenia terminu i godziny z recepcją.
- Warunkiem udzielenia świadczenia zdrowotnego jest rejestracja w recepcji jednostki organizacyjnej podmiotu leczniczego. Rejestracji dokonuje się osobiście. W celu dokonania rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać dowód tożsamości.
- W dniu ustalonym do wykonania świadczenia zdrowotnego pacjent stawia się w recepcji co najmniej 10 minut przed godziną umówionej wizyty celem uzupełnienia i podpisania stosownych dokumentów wymaganych w celu podjęcia leczenia.
- Przed wizytą pacjent uiszcza w całości obciążającą go należność za świadczenie zdrowotne i otrzymuje fakturę bądź paragon wystawiony przez podmiot leczniczy.
- Ustalony termin wizyty, konsultacji lub zabiegu jest wiążący dla pacjenta, oznacza to, że niezgłoszenie się przez pacjenta w ustalonym dniu i godzinie nie uprawnia pacjenta do żądania przyjęciu go w innym terminie, bez uprzedniego powtórnego ustalenia terminu wizyty w recepcji.
- Stawienie się na umówioną wizytę, konsultację lub zabieg z co najmniej 15 min. opóźnieniem uprawnia Fabskin do odmowy udzielenia świadczenia w umówionym terminie. Odbycie wizyty mimo spóźnienia pacjenta jest możliwe jedynie po stwierdzeniu takiej możliwości przez personel recepcji Fabskin.
- We wszelkich sprawach związanych z umawianiem, odwoływaniem i zmianą terminu bądź godziny wizyt właściwa jest recepcja. Pacjent nie jest uprawniony do żądania ustalenia terminu i godziny wizyty z personelem innym niż personel recepcji.
- Świadczenia zdrowotne w przypadkach nagłych, zagrożenia życia lub zdrowia są udzielane niezwłocznie.
- Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie – według aktualnych cenników, które umieszczone zostały na stronach internetowych podmiotu leczniczego.
- Świadczenia zdrowotne są udzielane:
- przez osoby spełniające wymagania określone we właściwych przepisach prawa,
- dostępnymi metodami i środkami zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej,
- zgodnie z zasadami etyki zawodowej
- z należytą starannością,
- z poszanowaniem praw pacjenta.
- Personel podmiotu leczniczego zobowiązany jest do noszenia identyfikatorów obejmujących co najmniej imię nazwisko oraz sprawowaną funkcję (stanowisko).
- Nazwisko i specjalizacja lekarza poradni znajdują się na tabliczce umieszczonej na drzwiach gabinetu.
§ 9
[Wysokość opłat za świadczenia]
1. Ceny zabiegów i usług wykonywanych w gabinecie wyszczególnione są w cennikach dostępnych na stronie internetowej: https://fabskin.pl/cennik/, a także w recepcji.
2. Płatności za usługi realizowane w podmiocie leczniczym mogą być przyjmowane lub obsługiwane przez podmioty pośredniczące w płatności lub współpracujące z podmiotem leczniczym. W takich wypadkach świadczeniodawcą pozostaje podmiot leczniczy.
§ 10
[Zasady prowadzenia i udostępniania dokumentacji medycznej]
- Podmiot leczniczy jest zobowiązany prowadzić dokumentację medyczną osób korzystających z jej świadczeń zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
- Do przetwarzania danych zawartych w dokumentacji medycznej, o której mowa w ust. 1, w celu ochrony zdrowia, udzielania oraz zarządzania udzielaniem świadczeń zdrowotnych, utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna, i zapewnienia bezpieczeństwa tego systemu, są uprawnione:
- osoby wykonujące zawód medyczny;
- inne osoby wykonujące czynności pomocnicze przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych, a także czynności związane z utrzymaniem systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna, i zapewnieniem bezpieczeństwa tego systemu, na podstawie upoważnienia administratora danych.
- Osoby, o których mowa w ust. 2 są obowiązane do zachowania w tajemnicy informacji związanych z pacjentem uzyskanych w związku z wykonywaniem zadań. Osoby te są związane tajemnicą także po śmierci pacjenta.
- Pacjenci Fabskin mają prawo dostępu do dotyczącej ich dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna jest także udostępniana przedstawicielom ustawowym pacjentów. Uzyskanie dostępu do dokumentacji medycznej pacjentów przez inne osoby, w tym osoby najbliższe nie będące przedstawicielami ustawowymi uwarunkowane jest pisemnym upoważnieniem ich przez pacjenta, które należy przedstawić w recepcji podmiotu leczniczego.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, z wyłączeniem medycznych czynności ratunkowych, albo w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć;
- przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
- przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (dotyczy dokumentacji prowadzonej w formie elektronicznej);
- na informatycznym nośniku danych (dotyczy dokumentacji prowadzonej w formie elektronicznej).
- Za wydanie wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku dokumentacji medycznej, w tym zapisu dokumentacji medycznej pacjenta na informatycznym nośniku danych gabinet pobiera opłatę w wysokości opłaty za:
- jedną stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,002,
- jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,00007,
- udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych – nie może przekraczać 0,0004
– przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło ogłoszenie.
- Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 6, uwzględnia podatek od towarów i usług, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów usługa jest opodatkowana tym podatkiem.
- Ustawowa zmiana wysokości opłaty nie powoduje zmiany Regulaminu Organizacyjnego.
§ 11
[Współdziałanie z innymi podmiotami]
- W celu zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, podmiot leczniczy może współdziałać z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów.
- Współdziałanie z innymi podmiotami, o których mowa w ust. 1 powyżej, odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
§ 12
[Organizacja i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych podmiotu leczniczego oraz warunki ich współdziałania]
- Do zadań jednostek oraz komórek organizacyjnych podmiotu leczniczego należy sprawowanie kompleksowej opieki nad pacjentami poprzez wykonywanie świadczeń zdrowotnych w zakresie lecznictwa ambulatoryjnego, a w szczególności udzielanie porad i konsultacji lekarskich oraz kierowanie i przeprowadzanie badań diagnostycznych, a także realizacja zadań wspomagających udzielanie świadczeń zdrowotnych.
- Poszczególne jednostki i komórki organizacyjne podmiotu leczniczego oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych jednostek i komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym, rehabilitacyjnym i administracyjno-gospodarczym.
- Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
§ 13
[Przepisy końcowe]
- Podanie Regulaminu organizacyjnego do wiadomości pacjentów następuje poprzez zamieszczenie na stronie internetowej pod adresem: https://fabskin.pl/. Regulamin dostępny jest także w formie pisemnej w recepcji zakładu leczniczego.
- Postanowienia regulaminu organizacyjnego obowiązują wszystkie osoby udzielające świadczeń w podmiocie leczniczym, niezależnie od formy zatrudnienia, a także pacjentów i osoby towarzyszące.